Wybierz bezpieczeństwo, wyższy zysk i odzyskaj swój czas
Wybierz kompleksową usługę zarządzania najmem

Opieka nad mieszkaniem do wynajęcia to zadanie trudne i wymagające. Nieznajomość prawa i brak doświadczenia może stwarzać realne zagrożenia. Niedoceniane i niewidoczne zagrożenia z punktu widzenia amatora, prowadzą do niezwykle trudnych w rozwiązaniu problemów. Prawo bardzo często nie stoi po stronie wynajmującego.

Z myślą o osobach ponad wszystko ceniących bezpieczeństwo przygotowaliśmy specjalną ofertę kompleksowej usługi zarządzania wynajmem. Nasza propozycja pozwala właścicielowi traktować swoją wynajmowaną nieruchomość jak wysokoprocentową lokatę bankową. Wszystkie obowiązki właściciela nieruchomości zostaną wykonane przez nasz doświadczony zespół, co pozwoli uniknąć typowych zagrożeń i problemów. W ostateczności wypracowywane przez lata procedury pozwolą nam rozwiązać najtrudniejsze sytuacje, które mogą się pojawić w trakcie procesu wynajmu.

Zarządzanie najmem

Zarządzanie wynajmem to proces w którym można wyróżnić trzy wyraźne etapy pracy

Etap 0. Przyjęcie lokalu do obsługi

Nawiązanie współpracy z właścicielem wiąże się z jednorazowym przeprowadzeniem szeregu czynności. Zakres prac wykonywanych na tym etapie obejmuje kilkadziesiąt godzin pracy. Poniżej prezentujemy w formie listy wykaz czynności wstępnych. Oczywiście pod poszczególnymi hasłami niejednokrotnie kryje się mnóstwo różnych szczegółów. Np. wykonanie fotografii reklamowej związane jest z pracą w terenie, gdzie przygotowywany jest materiał do późniejszej obróbki cyfrowej w komputerze. Praca w terenie przy fotografiach zajmuje przykładowo 3h, natomiast obróbka cyfrowa kolejnych 5 godzin. Podobnie jest z innymi wykonywanymi czynnościami.

  • Przyjęcie od właściciela kompletu dokumentów i kluczy
  • Przygotujemy indywidualną strategię wynajmu
  • Stworzymy opis oferty uwzględniający zalety nieruchomości
  • Wykonamy profesjonalne fotografie reklamowe
  • Sprawdzimy stan techniczny mieszkania i sprzętów
  • Przygotujemy dokładną dokumentację techniczną lokalu
  • Kompletna inwentaryzacja wyposażenia i sprzętu
  • Sporządzenie metryki mieszkania
  • Przygotujemy bezpieczną umowę najmu
  • Listowne poinformowanie wszystkich dostawców o przyjęciu mieszkania do obsługi
  • Zmiana adresów do korespondencji
  • Sprawdzenie aktualnego stanu rozliczeń we wspólnocie mieszkaniowej i dostawców mediów
  • Stworzymy dla lokatorów pakiet powitalny zawierający informacje o mieszkaniu
  • Wprowadzenie danych o mieszkaniu do systemu komputerowego
  • Założenie Internetowego konta właściciela

Etap 1. Poszukiwanie najemcy

Poszukiwanie najemcy jest kluczowym elementem obsługi, bowiem dobrze wykonana praca pozwoli na bezproblemowe miesiące współpracy z najemcą. Mieszkanie źle wynajęte będzie generowało problemy w trakcie trwania umowy, a zatem spadek zyskowności. W trakcie poszukiwania najemcy bardzo duże znaczenie mają często niedoceniane szczegóły.

Na tym etapie przykładamy szczególną uwagę, aby wyłuskać z rynku najemców mogących zaoferować najwyższą cenę najmu. W tym celu także we własnym zakresie doposażamy nieruchomość według indywidualnych potrzeb najemcy.

W okresie poszukiwania najemcy wykonujemy:

  • Sondowanie aktualnych cen rynkowych z uwzględnieniem relacji popytu do podaży
  • Intensywną kampanię promocyjną
  • Telefoniczne informowanie najemców o warunkach umowy
  • Umawianie się na prezentację mieszkania
  • Prezentacje mieszkania w terenie
  • Jesteśmy do dyspozycji zainteresowanych ofertą 7 dni w tygodniu
  • W trakcie oferowania mieszkania opłacimy wszystkie opłaty espolatacyjne
  • Stworzenie szczegółowego i aktualnego protokołu zdawczo-odbiorczego
  • Dostosowanie umowy wynajmu dla bieżącego najemcy z uwzględnieniem stawek za media
  • Wieloetapowa weryfikacja potencjalnych najemców
  • Podpisanie umowy najmu
  • Wydanie lokalu nowym najemcom

Etap 2. Bieżąca obsługa wynajmu

Drugi etap to bieżąca obsługa najmu. Jest to czas w trakcie którego lokal jest zamieszkiwany przez najemców. W czasie bieżącej obsługi najważniejsze jest pilnowanie regularnych wpływów za wynajem oraz sprawne interweniowanie w momencie wystąpienia nieprawidłowości. Ważna jest również pomoc lokatorom przy zdarzających się regularnie awariach. Nieznajomość prawa może narazić właściciela na koszty, które w rzeczywistości powinien ponieść lokator. Dużą częścią bieżącej obsługi nieruchomości jest księgowość związana z regulowaniem zobowiązań i prowadzenia obsługi podatkowej najmu.

Co zrobimy dla Państwa zrobić w trakcie bieżącej obsługi najmu?

  • Kontakt z lokatorami
  • Rozwiązywanie problemów wynikających z zepsucia się urządzenia AGD
  • Dokonywanie płatności do dostawców mediów i zarządcy
  • Wysłanie dokumentów informujących jak prawidłowo korzystać z instalacji grzewczej
  • Przygotowanie rozliczenia okresowego
  • Wizyty kontrolne
  • Monitoring płatności
  • Realizacja przepisania umowy w przypadku chęci zakończenia współpracy przedczasem

Etap 3. Zakończenie współpracy z lokatorem

Ostatnim etapem obsługi wynajmowanej nieruchomości jest zakończenie współpracy z dotychczasowym lokatorem. Po okresie współpracy nadchodzi czas odbioru mieszkania. Pracę zmierzającą do odbioru należy rozpocząć kilka tygodni przed planowaną wyprowadzką. Lokatora należy poinformować w jaki sposób powinien przygotować lokal do odbioru. Poraz kolejny nieznajomość prawa i źle skonstruowana umowa może przysporzyć problemów w postaci niepotrzebnych kosztów.

Co możemy dla Państwa zrobić w czasie kończenia współpracy z dotychczasowym lokatorem?

  • Rozpoczęcie reklamy oferty przed wyprowadzką najemcy
  • Poinformowanie lokatorów w jaki sposób należy przygotować mieszkanie do odbioru
  • Szczegółowy odbiór lokalu z uwzględnieniem wszystkich wad i uszkodzeń
  • Przygotowanie rozliczenia końcowego najmu
  • Rozliczenie kaucji

Zarządzanie nieruchomością przeznaczoną do wynajęcia to skomplikowany proces. Złożoność wszystkich poszczególnych działań sprawia, że skuteczne przeprowadzenie najmu jest możliwe tylko gdy dysponujemy doświadczeniem, wiedzą z zakresu prawa oraz znajomością lokalnego rynku nieruchomości.

Porównanie usługi zarządzania wynajmem
z klasycznym pośrednictwem

Klasyczne pośrednictwo w obrocie nieruchomościami różni się praktycznie wszystkim od naszej usługi zarządzania wynajmem. Dokładne zestawienie przedstawia poniższa tabela. Najważniejszą różnicą jest to, że w zarządzaniu wynajmem jesteśmy Twoim partnerem biznesowym przy każdym etapie wynajmu. Od samego początku do samego końca dbamy o Twoje bezpieczeństwo, zabezpieczamy Twoje interesy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Czynności w ramach usług Tradycyjne pośrednictwo * Zarządzanie wynajmem **
Profesjonalna fotografia
Skuteczne poszukiwanie najemcy
Promocja oferty na własnych serwisach
Promocja oferty na portalach branżowych
Depozyt i zarządzanie kluczami
Prezentacja mieszkania (godziny dopasowane do najemcy)
Weryfikacja potencjalnego najemcy
Sprawdzenie najemcy w rejestrze dłużników
Wirtualna wizyta w mieszkaniu 360 Nowość
Spisanie bezpiecznej umowy najmu
Dokładny protokół zdawczo-odbiorczy
Dostęp do panelu właściciela Nowość
Wszystkie dokumenty i informacje dostępne ONLINE
Dokonywanie płatności do wspólnoty mieszkaniowej
Dokonywanie płatności do dostawców mediów
Rozliczenie końcowe najemców
* Tradycyjne Pośrednictwo w wynajmie nieruchomości, świadczone na najwyższym poziomie przez naszą firmę.
** Usługa Zarządzania Wynajmem oferowana przez RENTALPROTECT w usłudze Zarządzanie wynajmem standard.

Historia zarządzania wynajmem

Usługa którą Państwu prezentujemy została przez nas stworzona w drugiej połowie lat 90tych i od tamtej chwili zdążyliśmy doprowadzić ją do perfekcji. Długie lata obecności na rynku zbudowały bagaż doświadczeń, którego wartości nie sposób ocenić. W trakcie naszej działalności przyszło nam rozwiązywać najróżniejsze problemy.

Prowadziliśmy obsługę mieszkań w czasie gdy prawo dosyć inwazyjnie ingerowało w warunki zawierania umów z najemcą, wielokrotnie obserwowaliśmy zmiany nastrojów na rynku i gromadziliśmy doświadczenie na rynkach wielu polskich miast. Wszystkie zebrane doświadczenia pozwoliły na stworzenie dopracowanej usługi, którą Państwu przedstawiamy. Nasza pomoc zapewni bezpieczeństwo, uwolni Państwa czas i pozwoli na traktowanie nieruchomości jak wysokoprocentowej lokaty bankowej.

Zadzwoń do nas 22 122 02 96 (centrala) i dowiedz się więcej!

Czekamy na Twój telefon. Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 10-18.
Połączenie płatne według stawek Twojego operatora za telefony stacjonarne.

DANE KONTAKTOWE AGENCJI